torstai 19. heinäkuuta 2018

MITEN BOB PROCTORIN OPETUKSET MUUTTIVAT MINUN ELÄMÄNI

Olen Thinking Into Results -ohjelman sertifioitu kouluttaja ja olen kouluttanut ihmisiä jo muutaman vuoden. Kanadalainen Bob Proctor on yksi minun mentoreistani ja hän on yksi maailman parhaita kouluttajia itsensäkehittämisen alalla. Hänen oppimateriaalinsa auttaa ihmisiä ymmärtämään miten lapsuuden ja nuoruuden ajan kasvatukset vaikuttavat meidän koko elämäämme ja tämän päiväisiin päätöksiimme.

Kun itse kuulin Bob Proctorin opetuksia, minussa heräsi voimakas halu tuoda nämä tiedot suomalaisille ja auttaa kaikkia ihmisiä pääsemään heikosta itsetunnosta, josta itsekin olen kärsinyt koko elämäni.

Olen itse käynyt läpi Bob Proctorin valmistaman The Thinking Into Results ohjelman useaan kertaan ja oppinut näkemään, mitkä asiat ovat rajoittaneet minun elämääni ja miten minuun istutetut uskomukset ovat luoneet elämääni epävarmuutta ja syöneet itseluottamustani.

Olen opettanut ihmisiä muuttamaan heidän ajattelutapojaan, mutta olen miettinyt usein, miten minä osoitan heille oman elämäni kautta, että nämä asiat todella toimivat. Minusta tuntui, että minulla ei ollut mitään konkreettisia tuloksia itselläni antaa esimerkiksi, kunnes maaliskuussa v. 2016 olleessa Passion for Success seminaarissa eräs osallistuja esitti minulle sen kysymyksen, jota pelkäsin eniten.
Hän kysyi: ”Kun sinä olet opiskellut näitä asioita 90-luvulta lähtien niin, mitä tuloksia olet saavuttanut!”
Mietin sekunnin murto-osan ja sanoin sitten: ”Sinä juuri kehuit miten iloinen, energinen ja ulospäin suuntautuva henkilö minä olen. Se on juuri sitä, mitä olen saavuttanut. Olen muuttunut pesunkestävästä pessimististä juuri tälläiseksi eloisaksi ja iloiseksi optimistiksi, jollaisena sinä näet minut nyt!”

On aivan eri asia opettaa ihmisiä muuttamaan ajattelutapojaan, koska meidät on opetettu ajattelemaan rajoittuneesti. Me emme saa pyrkiä mihinkään parempaan, koska se on nousukasmaista. Suutari pysyköön lestissään. Raha ei kasva puussa jne. Jotkut ihmiset ajattelevat, että heillä ei ole oikeutta pyytää itselleen varallisuutta, kun maailmassa on niin paljon köyhiä ja nälkää näkeviä.

Amerikkalainen sanonta: ”Tavoittele kuuta taivaalta, voit päästä tähtiin!”
Suomalainen sanonta: ”Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!”
Huomaatteko ajattelutavan eron?

Opettaessani ihmisiä muuttamaan ajatteluaan ja auttaessani heitä uskomaan, että heillä on lupa ja heillä on oikeus toivoa itselleen juuri niitä asioita, jotka tekevät heidät iloiseksi ja onnelliseksi.
Kuitenkin olen koko ajan miettinyt miten pystyn kertomaan heille, mikä on se ensimmäinen askel, joka auttaa heitä muuttamaan elämäänsä ja todella saamaan ne hienot asiat, joita kaikilla kursseilla ja seminaareissa ihmisille opetetaan.

Esimerkki: Kun itse ostin ensimmäisen tietokoneen v. 1996. En todellakaan tiennyt tietokoneista muuta kuin, että ne ovat hienoja apuvälineitä. Silloin ohjelmat laitettiin koneeseen levykkeillä ja kauppias kertoi minulle, että kun minä laitan tämän levykkeen koneeseen niin se kertoo minulle kaiken, mitä minun pitää tehdä.

No, minä menin kotiin ja laitoin levykkeen koneeseen ja ensimmäinen asia mitä se kysyi oli: ”Syötä numerokoodi!” ”Mikä numerokoodi? Ei myyjä kertonut minulle mitään mistään koodista!” No, minun piti soittaa takaisin kauppaan ja kerroin myyjälle, että nyt se kysyy jotain numerokoodia. Mistä minä sellaisen otan. En minä ole saanut mitään koodia.” Siihen myyjä vastasi: ”Se on se numerosarja, joka on siinä levykkeen päällä!”
Niinpä! Miksi hän ei kertonut sitä minulle heti jo kaupassa! Koska niille, jotka ovat asiantuntijoita, jotkut asiat ovat niin itsestään selviä, etteivät he huomaa kertoa sitä.

Tämä on vaivannut minua pitkän aikaa. Olen itse käynyt monia kursseja ja seminaareja ja olen jäänyt kaipaamaan sitä ensimmäistä ”numerokoodia”, joka kertoisi, miten lähteä liikkeelle tavoittelemaan unelmaansa.

Olin syksyllä v. 2016 Helsingissä pidettävässä Wealth Forum tapahtumassa ja siellä oli yhtenä puhujana Janet Bray Attwood, joka teki meille nopeasti Passion Testin. Se avasi minun silmäni huomaamaan, että tässä on jotain, joka auttaa minun ystäviäni eteenpäin ja kerroin heille siitä.

Noin kuukausi myöhemmin olin Eric Edmeadesin Bisneskoulutuksessa ja tapasin Janet Bray Attwoodin uudelleen ja kerroin hänelle, että olin vienyt hänen Passion Testiään ystävilleni ja Janet kutsui minunt Passion Testin online kurssille.

Osallistuin kurssille ja koska se oli englanniksi ajattelin vieläkin, että tämä on jotenkin ”kevyenpuoleista” juttua kuten Aarrekartat yms. jutut, joihin olen osallistunut aikaisemmin.
Olen itsekin tehnyt parikin Aarrekarttaa, ne asiat ovat olleet todella hyviä, mutta minä en ole päässyt niiden avulla eteen päin, koska en ole oikein koskaan osannut päättää, mitä minä todella haluan.

Bob Proctor sanoo, että jokainen kyllä tietää mitä haluaa, mutta on luovuttanut jo heti alussa ehkä pelosta, ettei hänen unelmansa kuitenkaan toteudu tai ei ole kunnolla paneutunut miettimään minkälaista haluaisi elämänsä olevan. Siihenkin ovat lapsuuden kasvatus osasyyllisenä. Täytyy tyytyä siihen mitä on. Opiskele hyvä ammatti, jossa voit olla eläkeikään saakka, saat kunnon eläkkeen jne.

Kurssin jälkeen aloin kääntämään näitä asioita suomeksi ja vasta silloin ymmärsin, miten hieno tämä Passion Test todella on. Se antaa juuri ne työkalut, joita olen kaivannut, että voin auttaa itseäni sekä muita ihmisiä menestymään. Se todella auttaa ihmisiä saamaan sen, mitä he haluavat elämäänsä ja auttaa heitä elämään unelmiensa elämää.

Tämä on yksi minun tavoitteistani tänä päivänä. Auttaa ihmisiä toteuttamaan unelmansa!

Miten minun elämäni on muuttunut siitä, kun tapasin Bob Proctorin?
Kuten mainitsin alussa, olen itse kärsinyt koko elämäni ajan heikosta itsetunnosta, vaikka olen pystynyt saavuttamaan monia hienoja asioita niin työelämässä kuin harrastuksissakin.

Yksi syy on ollut myös siinä, että en ole pystynyt uskomaan, että Unversumi antaisi minulle kaiken sen, mitä minä haluan. Olen uskonut 200 prosenttisesti, että sinä ja muut ihmiset kyllä saatte kaiken, mutta minun uskoni ei riittänyt auttamaan minua saamaan toiveitani toteutumaan.

Olen opiskellut tätä asiaa erityisesti tavattuani Bob Proctorin ja nyt 7 vuotta myöhemmin, minä voin kertoa Sinulle, että nämä asiat toimivat. Olen erityisesti tämän kevään aikana saanut monia asioita, jotka todistavat MINULLE, että Vetovoiman Laki ja kaikki oppimani asiat todella pitävät paikkansa.
NÄMÄ ASIAT TODELLA TOIMIVAT!
Jatkan vielä seuraavassa kirjeessäni siitä, miten Passion Test liittyy tähän asiaan.

Hyvää päivänjatkoa Sinulle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti