tiistai 7. elokuuta 2018

TAVOITE

Kirjassaan ”Olet syntynyt Rikkaana” Bob Proctor kertoo pariskunnasta Pat ja John, jotka asuivat vuokralla ja halusivat saada oman talon.
Kun Bob tapasi heidät, he keskustelivat asiasta ja Bob kysyi heiltä, miksi he eivät sitten mene ja osta taloa? John vastasi, ettei heillä ole rahaa ostaa sitä. Siihen Bob sanoi, että eiväthän he tarvitse rahaa, koska eivät ole tehneet päätöstäkään ostaa taloa. Mihin he sitä rahaa sitten tarvitsisivat.

Monta kertaa mekin annamme ajattelutapamme estää meitä saamasta sitä, mitä me haluamme. Me ajattelemme sitä, miksi meidän on mahdotonta saada jotain, vaikka emme ole edes tehneet päätöstä saada sitä. Me voimme kyllä haaveilla kaikenlaista, mutta jos sinä todella haluat saada jotain, sinun täytyy tehdä päätös hankkia se.

Kuuntelin tässä joku viikko sitten Bob Proctorin seminaaria ajattelutavan muuttamisesta ja siinä hän sanoi, että kun me haluamme saada jotain, meidän ei tarvitse tietää asiasta muuta kuin se, että ”Haluanko minä todella tämän?” Hän kertoi, että kaikki menestyvät johtajat hän mukaan lukien tekevät nopeita päätöksiä silloin, kun he haluavat saavuttaa jotain. He vain kysyvät itseltään: ”Haluanko minä tämän?” Jos vastaus on: ”Kyllä”. Sitten he vain menevät ja tekevät sen, mitä vaaditaan sen saamiseksi.

Katsopa elämääsi taaksepäin, onko sielä sellaisia asioita, joita olet halunnut ja sitten saanut sen? Minä voin kertoa esimerkin koulutuksista. Kun sain työpaikan eräässä toimistossa kanslistina, minä totesin, että minulla ei ole tähän tehtävään sopivaa koulutusta ja päätin hankkia koulutuksen. Minä ilmoittauduin yksitisoppilaaksi Raahen Porvari- ja Kauppakouluun ja suoritin tutkinnon.

En minä miettinyt mistä minä saan rahat siihen tai onko olosuhteet sopivat, että voin mennä opiskelemaan. Minä päätin, että haluan sopivan kolutuksen ja sitten toteutin sen. Saattaa tuntua yksinkertaiselta, mutta kaikki, mitä sinä haluat elämääsi toimii samalla periaatteella.

Samoin Pat ja John keskusteltuuaan Bob Proctorin kanssa alkoivat muodostaa mieleensä kuvaa siitä, minkälaisen talon he haluavat ja missä se sijaitsee. Sitten he keskustelivat asuntovälittäjän kanssa asiasta ja kun sopiva talo löytyi. Sitten vasta ruvettiin miettimään rahoitusta. Myöhemmin he myivät tämän talon 50 000 dollarin voitolla. 
 

Minkälaisia asioita sinä olet estänyt tulemasta sinulle vain koska olet ensin takertunut ajatukseen, että sinulla ei ole varaa siihen? Istu alas ja mieti millaisia asioita sinulla olisi nyt elämässäsi, jos et olisi estänyt niitä tulemasta sinulle?

Käytä taas muutama minuutti aikaa ja mieti mitä sinä todella haluat elämääsi tällä hetkellä. 
 
Älä ajattele rahaa tai olosuhteita, onko asia mahdollinen juuri nyt. Ajattele, onko se sellainen asia, jonka sinä Todella haluat. 
Sitten tee päätös saada se. Kirjoita se paperille. Lue tavoitettasi joka päivä useaan kertaan ja odota saavasi sen. Mitä hävittävää sinulla tässä on? Jos sinä et saakaan sitä, niin mitä sinä olet menettänyt. Et yhtään mitään, mutta jos sinä odotat saavasi sen, se voi viedä jonkin aikaa, mutta mitä tapahtuu, kun sinä saat sen!

Minäkin odotin erästä asiaa 7 vuotta ja nyt se kaikki on toteutunut. Enkä minä ollut edes todella tehnyt päätöstä saada sen. Itse asiassa minä olin 7 vuotta sitten sanonut asian ääneen muutamalle ihmiselle, mutta kun en tiennyt miten asian voisi toteuttaa, jätin sen sikseen. Nyt, kun katson taaksepäin huomaan, että minä tein ne asiat, jotka olivat minun vallassani, mutta Universumi järjesti kaiken muun.

MIKÄ ON SINUN TAVOITTEESI?

Mukavaa viikkoa Sinulle ja nautitaan kesästä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti